Mitt parti!

 
Måste och vill verkligen skärpa mig när det gäller att skriva här och ska verkligen försöka!
 
Med anledning av det politiska kaoset kommer dagens inlägg handla om politik.
Jag kommer ta upp punkter som jag skulle haft med om jag hade ett parti och kommentera om lite varför jag tycker det är viktigt att ha med.
 
* Jag skulle röstat för hårdare straff vid djurplågeri, man borde bli svartlistad som djurägare om man skadar ett djur och inte kunna köpa fler!
 
* Jag skulle höjt lönen för de yrken som jag tycker verkligen förtjänar det, och det är yrken som hjälper människor och som vi inte kan klara oss utan. Jag syftar på yrken som lärare, (olika yrken inom sjukvården både människo och djur. Hit räknas såklart även psykologer), personal på älderdomshem och liknande, poliser, brandmän och andra liknande yrken. Det minsta vi kan göra är höja deras löner de gör alla ett strålande jobb ok inte precis ALLA men utan dem hade inte detta samhället fungerat.
 
* Nolltolerans mot rasism och kränkningar, om någon öppet kränker en människa på ett sätt som kan anses rasistiskt ska den människan betala dryga böter och få en varning och om personen efter 3 sådana här varningar och böter inte ha slutat blir det fängelse! Detta gäller såklart all form av rasism både riktad mot svenskar och personer med utländsk bakgrund. 
 
* Skulle röra om i grytan i storstäderna och sett till så att den segregation som finns nu blir ett minne blott, tror att samhörigheten i landet skulle öka om alla lärde sig leva med varandra och inte alla invandrare hamnar på ett och samma ställe för då är det svårare för dem att bli en del av det svenska  samhället.
 
* Religionsfrihet, finns det redan men vill även öka acceptansen. Låt folk vara judar, kristna, muslimer, jehovas och allt var det vill vara och mind your own business! Människor ska få få gå i kyrkan, gå i burka, kippah, besöka rikets sal utan att få negativa kommentarer för det. De som är religösa ska låta de icke religiösa vara klart de ska få prata om sina religioner öppet och så men de ska åtminstonde låta bli att knacka dörr för är folk intresserade av religion söker de sig dit man behöver inte och vill inte ha någon på sin dörr. 
 
* Hade velat se Fridolin som utbildningsminister han har mitt förtroende han är ung, utbildad lärare och jag tror han kan ge skolan vad den behöver. Tror inte Folkpartiet och Björklund är rätt det enda vi två har gemesamt är att vi båda är från Skene, har gått i samma skolor och båda har mödrar från Norge. Är det inte Björklund som vill återinföra ordningsbetyg, rätta mig om jag har fel men det är så jag har fattat det. Det är meningen att vi ska gå framåt inte bakåt vad föreslår dem näst, kamratuppfostran? Vi lever på 2000-talet inte 1700-talet.
 
Dessa är bara några få punkter jag hade velat införa och se i vårat land. Som ni säkert märker är jag ganska mycket åt vänster och jag är stolt över det.
 
Jag köper inte allianspartiernas ständiga vinstjakt, allt handlar om pengar för dem sedan om folk jobbar ihjäl sig och går in i väggen verkar inte spela någon roll för dem. Sluta vara så pengakåta och tänk på Sveriges och eran befolknings bästa istället!
 
Ni får gärna fråga mer om  mina åsikter och diskutera men försök hålla en god ton tack. 
 
Kram!

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!